center

Thursday, July 19, 2012

Salam Ramadhan!!!

Salam semua.. Just nak wish Selamat Menjalani Ibadah Puasa.. 
Bersyukur aku ke hadrat ilahi kerana aku dapat bertemu lagi bulan Ramadhan pada tahun ini..
Skema giler ayat erkk..

Oklah apa2 pun harap Ramadhan kali ni membawa seribu makna pada aku n juga my family.. Mlm ni blk umah mak mertua.. Bersahur n berbuka puasa di sana.. Minggu dpn baru balik umak mak aku..
Hihihi...

SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA !!!!!

Tuesday, July 10, 2012

Cerita Akim..

Masa ni selepas balik dari sekolah hari pertama.. Cikgu bagi mama baju ni.. Ada dua pasang, lagi satu baju sukan yang tu dia xnak pakai.. Balik rumah mama tunjuk kat papa pastu dia terus sibuk2 nak pakai plak.. 


 Tengoklah bukan main gembira lagi dia pakai baju sekolah tu.. Tapi bila masa nak pergi sekolah asyik nangis jer.. Masa ni pakai pastu xnak buka plak..

Siap dia buat gaya macam tu plak.. hihihi.. Gaya ni papa n mama xsuruh pun dia buat, dia yang buat mcm tu.. Mula2 cakap kat dia nak bagi atuk ngan nenek tengok dia pakai baju sekolah.. 
Tu yang dia terus buat aksi macam2 tu.. 

Hari ni masuk hari kelapan Akim gi sekolah.. Hari ni aje yang dia xnangis gi sekolah.. Sebelum2 ni asyik nangis tapi dia xlari ikut mama balik.. Cuma dia nangis n buat muka sedih jer.. Tu lah yang susah hati.. Tapi hari ni xtau angin apa dia datang, pagi2 bangun terus mintak mandi.. Pastu sarapan telur separuh masak sebiji.. Pastu dia ikut papa keluar beli kuih.. Balik2 rumah jer terus cakap ngan mama dia nak gi sekolah.. Mula2 tu terperanjat jugaklah lah, siap suruh dia ulang lagi sekali..

Tu papa kata, sementara dia nak ni lebih baik hantar.. Lepas tu papa plak gi keje, dia pun salam2 lah ngan papa, pastu dia cakap dia nak gi sekolah.. Mama pun buatlah keje lagi yang belum siap.. Cuci mangkuk n cawan sarapan tadi.. Akim dah xsabar nak gi sekolah, asyik ajak mama jer.. Mama bukan xnak hantar nak, tapi masa tu awal lagi.. Kalo gi awal2 budak2 lain lum sampai nanti bosan plak dia..

So, mama teruskan keje mama lah.. Tapi dia dah bising2 nak gi sekolah.. Oklah, mama pun terus siap2 masukkan barang dalam kete sebab mama nak terus gi kerja sekali.. Barang dah siap masuk, mama pun panggil akim untuk masuk kete.. Dia nampak seronok plak nak gi sekolah hari ni.. Bila akim seronok mama pun jadi senang hati..

Pastu dia siap bleh tunujuk jalan lagi nak gi sekolah dia.. Mama pun buat2 xtaulah sekolah dia kat ne.. sajer jer nak kasi dia excited sikit.. sampai sekolah dia turun kete sendiri, pastu amik beg n masuk sekolah.. Nasib baik budak2 dah ada yang datang.. Cikgu baru ada sorang.. Akim pun terus gi main.. Mama plak dok borak2 ngan cikgu dulu, sebab nak masuk keje awal lagi.. Cikgu tu cerita lah keletah akim kat sekolah.. Cikgu kata dia bagus, kalo masa main dia main, masa belajar dia diam jer.. Xde kacau2 kawan2 lain.. 

Cuma masalah masa tido jer.. kadang2 dia xnak tido. Kalo tido plak sekejap jer dia dah bangun. Mungkin dia belum serasi lagi kot. Xpelah pelan2 yer nak.. Harap2 esok ngan hari seterusnya akim akan ok.. Mama xnak tengok akim gi sekolah nangis2 lagi.. Sebenarnya mama pun rasa kasihan kat akim sebab dalam umur 3tahun dah kena gi sekolah.. Tapi nak buat macam mana mama n papa terpaksa demi kebaikan anak mama ni.. Harap2 anak mama akan faham keadaan yang mama n papa hadapi sekarang..

Mama doakan anak mama jadi anak yang bijak pandai suatu hari nanti.. Belajar rajin2 yer nak.. Pun mama harap sangat esok dan seterusnya akim xnangis lagi gi sekolah.. Xmacho lah anak lelaki nangis2 gi sekolah..

Sunday, July 1, 2012

Akim 1st Day ke Sekolah

Hari ni 02/07/2012 merupakan hari pertama anak bujang mama gi sekolah.. kalo ikutkan hati memang kesian nak hantar ke sekolah.. tapi yelah banyak sangat perkara yang tak di ingini berlaku sebelum ni.. 
so mama n papa decide untuk ambil akim dari rumah pengasuh.. xsanggup lagi rasanya..
keputusan ni papa buat hari jumaat lepas.. waktu lunch dalam kul 12.00 mama n papa pun gi ke sekolah PASTI.. tanya2 untuk masukkan akim.. so cikgu kat sana cakap boleh masuk bila2.. mama ingat nak masuk kan bulan 8, tunggu lagi satu bulan baru amik akim.. tapi papa dah xbleh nak sabar lagi.. jadinya amiklah akim petang tu n cakap kat pengasuh nak hantar akim masuk sekolah..

so, harini startlah akim ke sekolah.. pagi tadi mama n papa hantar dalam kul 7.40 pagi.. sebab nak uruskan urusan pendaftaran so kenalah datang awal.. tiba sana lum ada pelajar yang datang lagi.. dah siap suma mama n papa pun baliklah sebab nak masuk keje.. apalagi budak tu melalak lah dia.. tapi cikgu2 kat situ suma faham.. diaorang kata memang macam tu semua masa baru2 nak tinggal kat situ.. ala biasalah budak kan..
tempat baru memang lah diaorang rasa lain.. xpe mulai esok mama akan hantar akim lambat sikit.. mama nak gi keje baru bawa akim skali.. 

tadi mama ada call cikgu tanya pasal akim lah.. alhamdulillah cikgu kata akim nangis sekejap jer.. lepas mama balik xlama lepas tu dia pun dah xnangis.. mungkin dah ada budak2 lain yang datang.. tu dia dah rasa ada kawan.. harap2 lepas2 ni oklah.. xperlu nangis2 lagi.. susah hati mama kalo akim nangis..
oklah, akim sekolah elok2 yer jangan nakal2..