center

Monday, October 1, 2012

Jalan-Jalan Air Panas Sungai Grisek

Hari ahad lepas balik kampung.. Mula-mula ingat nak bawa akim gi mandi-mandi kat gunung ledang..
Tapi disebabkan papa tak berapa sihat, akim pun x sihat jugak.. Maka plan tu kira cancel lah..
Dah xjadi pergi kitaorang pun balik lah kampung..

Pastu duduk2 pagi ahad tu macam bosan jer.. Nenek kata pergi lah bawa akim gi mandi kat kolam panas sungai grisek tu.. Tak jauh pun dari umah nenek.. Dekat sangat-sangat.. 
Pastu papa kata oklah jom pergi, so pergilah kitaorang pagi tu..

Masa sebelum pergi tu akim macam dah xberapa nak ok sangat.. Badan dah mula panas. 
Tapi sebab dah berjanji maka kitaorang pun pergi jugak.. 
Cuma kitaorang bertiga jer yang pergi.. Nenek xnak ikut sebab nanti jap lagi nak gi jemputan kahwin.

Masa ni baru je masuk dalam air tu tapi dia dah ajak papa naik.. 
Mungkin badan xsedap tu yang dia ajk cepat-cepat naik tu..

 Sempat lagi dia buat peace bila nampak mama tengah ambik gambar.
PAstu masa ni dia sibuk ajak papa padang permainan.. Kawasan ni sebelah depan tu ada taman permainan..

 Dapat naik jer ni sementara nak tunggu buaian xde orang.. 

Ni dia dah buat muka letih n bosan sebab xdapat nak naik buai.. Biasanya dia akan naik gelongsor tapi sebab badan xsedap dia dok jer kat situ..
Tapi dia ada cakap nak main buai.. Lepas buai kosong jer papa pun terus naikkna dia kat buai tu.. Masa ni dah panas terik.. 

Dapat naik buai sekejap pastu dia terus ajak balik.. Mungkin dengan cuaca panas pastu ngan badan dia nak demam tu yang nampak macam dia bosan sikit.. 
Kalo biasa bila dia dah masuk dalam kolam tu dia memang xnak naik.. Nak berendam jer, bila ajak naik asik cakap nanti..
Tapi masa ni sekejap jer dia masuk dalam kolam tu.. Pastu dalam kete pun dia asik baring jer.. Mungkin masa tu kepala dia dah pening..

2 comments:

  1. sian akim demam yer... moga cepat sembuh ye syg..

    ReplyDelete
  2. thanks ibu.. akim demam muntah2 lah ibu.. doakan akim sepat sembuh yer..

    ReplyDelete